Film om utställningen Vävda Rum

1/12 2023 Vävda Rum

Nu finns en film som dokumenterar och berättar om Vävda Rum - Sveriges största utställning med offentlig virtuell konst tillgänglig.

Vävda rum var en unik utställning med tio av Sveriges främsta och mest spännande konstnärer som arbetar med offentliga konst och augmented reality (AR).

Genom att ladda ner appen Vävda rum till sin mobil kunde besökaren på en karta se var konstverken var utplacerade i kommunen och besöka dem. Flera av konstverken i utställningen var interaktiva och förändrades genom att besökaren sjöng, gjorde rörelser eller var delaktiga tillsammans med andra besökare.

Utställningen visade på drygt 130 olika platser i landet. Arrangörer för utställningen var ideella konstföreningar anslutna till riksförbundet. Stort tack till alla er som deltog och förverkligade projektet.

10 konstnärer/grupper medverkade i utställningen Vävda Rum: Space Popular, Lundahl & Seitl, Oscar Häggström, Åsa Cederqvist, Untold Garden, Pastelae, Eric Magassa, James Webb, Adam James, SONG (Choterina Freer, Anna Kinbom och Rut Karin Zettergren i samarbete med Jonas Pajari, Paola Torres Núñez del Prado och Rosalie Yu).

Vävda Rum - Sveriges största utställning med offentlig virtuell konst