Konstens Vecka i Jämtland-Härjedalen

16/9 2021

Även i år har distrikt Jämtland-Härjedalen sammanställt ett gediget program för Konstens Vecka i länet. Länsinvigning sker lördagen den 2 oktober kl. 13.00 på Jamtli och kommer också att sändas live på YouTube.

LÄNSINVIGNING – LÖRDAG 2 OKTOBER Jamtli, Rentzogsalen, kl. 13.00.

Invigningen webbsänds även live på Youtube Jamtli Studio. Ellen Hyttsten, distriktsordförande Sveriges Konstföreningar J-H, hälsar välkommen och inviger Konstens Vecka.

Regionens arbetsstipendium för bild- och formkonst delas ut och årets stipendiat berättar om sitt konstnärskap. Presentation och filmvisning av Motion portals.

Invigningsfika i Jamtli Kafé med konstbakelse. Fri entré till invigningen i Rentzogsalen. Visning av Nordiska myter, Nationalmuseum Jamtli, kl. 14.30. Begränsat antal platser. Obs! Visningen ingår i museets ordinarie entréavgift.

Arrangörer: Sveriges Konstföreningar J-H i samarbete med Jämtlands läns konstförening (JLK), Region Jämtland Härjedalen, Östersunds kommun och Jamtli.