Informationsmöten om Vävda Rum

Vi bjuder in till tre informationsträffar på Zoom under hösten för att berätta och diskutera utställningen Vävda Rum. Du kommer att få allmän information om utställningen och processen fram till vernissagen den 20 maj 2023. Anmäl dig redan idag.

Illustration och idéskiss till Vävda Rum.

Tidigare i oktober skickade vi ut information om hur ni kan anmäla er till den kommande och spännande nationella utställningen Vävda rum. En utställning som diskuterar offentlig konst genom att presentera verk av 10 svenska konstnärer som använder sig av Agumented Reality. Läs utskicket här!

Nu bjuder vi på kansliet in till tre informationsträffar på Zoom under hösten för att berätta och diskutera utställningen. Vi kommer att ge er en allmän information om utställningen och processen fram till vernissagen den 20 maj 2023. Vi kommer dessutom ha tid att svara på de frågor som uppkommit.

Den 27 oktober kommer utställningens samarbetspartner Untold Garden att medverka. En designbyrå som arbetar för att skapa nya platser för social interaktion och kultur. De är ansvariga över projektets app som besökarna kommer använda för att uppleva konstverken i utställningen. Vi kommer lära känna Untold Garden bättre och de kommer berätta sin vision om utställningsarbetet.

Den 8 november kommer utställningens curator Ulrika Flink att delta. Tillsammans kommer vi bekanta oss med några av utställningens konstnärer och vi kommer också ha tid att diskutera Vävda rums tematik.

Den 8 december kommer vi att berätta mer om projektet och en konstförening som valt att medverka i projektet kommer att berätta om sina tankar om Vävda Rum.

Det går att medverka på en av träffarna eller allihop.

Informationsträffar under hösten 2022

• 27 oktober, klockan 17.00-18.00 : Träffa designbyrån Untold Garden via Zoom
  • 8 november, klockan 17.00-18.00: Träffa Vävda rums curator Ulrika Flink via Zoom
  • 8 december, klockan 15.00-16.00: Information om Vävda rum och en konstförening berättar varför man valt att medverka i projektet.

Anmäl dig till informationsträffarna här. (Anmälan är stängd)

Har du frågor kontakta:
Alexandra Hvalgren
Projektledare Vävda Rum
Tel: 070-410 50 10
alexandra@sverigeskonstforeningar.nu

Projektet Vävda rum är initierat av Riksförbundet Sveriges Konstföreningar och finansieras av Postkodstiftelsen.