Medlemssida

Denna sida är bara tillgänglig för våra medlemmar.

Om du är medlem vänligen logga in nedan.

Om er förening inte är medlem kan ni ansöka om medlemskap.

Guidebok för utställningsteknik

Denna bok är en inblick i den värld av val och möjligheter som utställningstekniken utgör. En bok om material, metoder, design och mycket annat. Men långt ifrån allt. Fokus är på utställningar och stationer som är helt eller delvis mobila, på vandringsutställningar och på den typ av utställningar där form och innehåll produceras för själva utställningen.

Guidebok för utställningsteknik riktar sig till personer som redan arbetar praktiskt med utställningar. De som behöver kunskaper och inspiration om mobila rum och vandringsutställningar. Boken är inte ett uppslagsverk eller en manual utan är tänkt att ge råd till eget tekniskt arbete.

Publikationen är utgiven av Riksutställningar (2014), 128 sidor.