Medlemssida

Denna sida är bara tillgänglig för våra medlemmar.

Om du är medlem vänligen logga in nedan.

Om er förening inte är medlem kan ni ansöka om medlemskap.

Konferensen Ung Konst

Helgen den 5-6 maj 2018 arrangerades en tvådagars konferens på Östra Gymnasiet i Stockholm (Huddinge) kring temat ”Ung Konst”.

Årets konstbildningsdagar fokuserade på konst för och med barn och unga, på vad som händer inom det konstpedagogiska fältet och hur man som konstförening kan arbeta med målgruppen.

Hur engagerar man unga människor i konstlivet och hur kan man arbeta med samtidskonst för att nå unga i förskola, skola, universitet och föreningsliv?

Det kommer att handla om frågor som: Unga arrangörer/curatorer. Självorganisering, en form som passar ungas sätt att verka på? Do it Yourself som strategi för icke-formellt lärande. Vad krävs för att unga ska vilja starta egna konstföreningar? Samtidskonst på förskola, skola och universitet.

Konferensen arrangeras av Sveriges Konstföreningar tillsammans med Kulturföreningen Lyktan i Skogås i samverkan med Östra gymnasiet och Huddinge Kommun.

MEDVERKANDELISTA

• Anja Örn, konstnär, driver Galleri Syster
  • Ann-Christin Nykvist, ordförande, Sveriges Konstföreningar
  • Caroline Lund, verksamhetsutvecklare/konstbildare, Sveriges Konstföreningar