Konst för barn hos Sundsvalls konstförening

22/5 2017 Ung Konst

Sundsvalls konstförening har tillsammans med Sundsvalls konstmuseum och andra konstföreningar i länet skapat en vandringsutställning kring konsten i våra barnböcker. I utställningen “Konst för barn” visas några av våra mest kända barnboksillustratörer.

“I våra barnböcker ryms en hel värld av konst. I utställningen Konst för barn visas verk av några av Sveriges främsta barnboksillustratörer – Sara Lundberg (Augustpristagare 2017), Per Gustavsson (Augustprisnominerad 2017), Helena Lundin Hultqvist, Pia Niemi, Pernilla Stalfelt, Anders Sunesson och Stina Wirsén. Utställningen bjuder in till fantasins värld genom kärleksfulla, kreativa, roliga och ibland allvarliga bilder.” skriver konstföreningen på sin hemsida.

Utställning har vernissage den 26 januari på Sundsvalls museum och visas fram till den 4 februari.

Läs mer på konstföreningens hemsida:

Bild från Sundsvalls konstförenings hemsida.