Performance på Zoom till er konstförening

20/4 2021 Performance på Zoom

Performance på Zoom är ett nyskapande konstprojekt där tio konstnärer och konstnärsgrupper erbjuder konstföreningar att ta del av livesänd digital performancekonst. Att visa en performance för era medlemmar kostar inget. Sveriges Konstföreningar står för teknik och ersättning till konstnären.

Från den 1 september 2021 och fram till december 2022 kan ni boka in en eller flera performanceverk till er konstförening. Börja därför redan nu planera in preliminära datum för era performance och vilka konstnärer ni skulle vilja boka in och visa för era medlemmar.

De tio deltagande konstnärerna/grupperna är:

• Anna Johansson
  • Azadeh Esmaili Zaghi
  • Ewa Einhorn & Jeuno Kim
  • Geska & Robert Brecevic / Performing Pictures
  • Gideonsson/Londré (Lisa Gideonsson & Gustaf Londré
  • Hanna Filomen Mjåvatn
  • John Huntington
  • P*D*A* (Public* Display* of Actions*)
  • Paola Torres Núñez del Prado
  • Tova Mozard

Läs mer här hur det fungerar att låna Performance på Zoom.

Performance på Zoom är ett unikt projekt som gör det möjligt för konstföreningar i hela landet att ta del av spännande och nyskapande samtidskonst i tider då de annars har svårt att bedriva verksamhet på grund av pandemin.

Presentation av konstnärerna den 26 augusti

Anmäl dig redan i dag till vår presentation av konstnärerna i projektet Performance på Zoom den 26/8 kl. 10.00-15.00. Under den här presentationen kommer de 10 konstnärerna/grupperna att presentera de olika performanceverken som er konstförening kan låna. (Anmälan stängd.)

Performance i Zoom – lärtillfälle om Zoom för arrangörer

För konstföreningar som vill arrangera Performance i Zoom finns det möjlighet att delta i lärtillfällen om Zoom. Lärtillfällena utgår ifrån de behov som finns för arrangörer till de performance som ingår i projektet. Lärtillfällena genomförs av Sensus och är kostnadsfria men anmälan krävs. Se länkar för respektive tillfälle nedan.

Anmäl dig här: (anmälan stängd)

• 30 augusti kl 14.00-15.30
  • 30 augusti kl 18.00-19.30
  • 31 augusti kl 10.00-11.30

Projektet finansieras med stöd från Kulturrådet och genomförs i samarbete med studieförbundet Sensus.