Medlemssida

Denna sida är bara tillgänglig för våra medlemmar.

Om du är medlem vänligen logga in nedan.

Om er förening inte är medlem kan ni ansöka om medlemskap.

Tala konst, tala liv – en metod för konstsamtal

Tillsammans med Sensus har vi tagit fram flera olika samtalshandledningar kring konst.

I november 2011 samarbetade Sveriges Konstföreningar och Sensus kring en konferens på Sigtunastiftelsen. Där introducerade vi metoden ”Tala konst, tala liv” för samtal om en performance. Deltagarna var mycket förtjusta i metoden och ville ”ta hem den” till sina föreningar. Tillsammans  har vi nu slipat metoden och låtit layouta flera olika samtalshandledningar. Den ena är för samtal om bildkonst, den andra för samtal om performance, den tredje om samtal om smyckeskonst och den fjärde om samtal om ljudkonst. Särskilt handledningen för samtal om bildkonst är användbar i studiecirklar. Den kan också lyfta samtalen när föreningen står inför inköp av konst.

Tala konst, tala liv – en metod för konstsamtal