Medlemssida

Denna sida är bara tillgänglig för våra medlemmar.

Om du är medlem vänligen logga in nedan.

Om er förening inte är medlem kan ni ansöka om medlemskap.

Erbjudanden

Som medlem i Sveriges Konstföreningar får er konstförening och era medlemmar tillgång till speciella erbjudanden från våra samarbetspartners. På den här sidan har vi samlat aktuella erbjudanden.

Exklusivt sommarerbjudande till medlemmar i Sveriges Konstföreningar från Louisiana museum.

Till Louisiana i ett helt år för specialpris, se Karin Mamma Anderssons omtalade utställning, fri entré för dig samt en gäst, 200 event, 10 % i butik och café samt 4 x Louisiana katalog/magasin). Du får dessutom en av Karin Mamma Anderssons populära affischer fritt (värde SEK 243 – 270).

Erbjudande: Medlemmar i konstföreningar kan köpa medlemskapet Louisiana Klubben 1 +1 för DKK 490 = SEK 670 (normalpris DKK 595). Du köper Klubbkortet till specialpris direkt vid ankomsten på Louisiana och får din affisch. Uppge kod: SOMMAR21

Erbjudandet gäller till och med 19 september 2021.

Om museet

Louisiana är museet för alla konstälskare. I sommar visar de bl a Karin Mamma Andersson (till 10 oktober 2021), den första utställningen med en levande svensk konstnär på museet, och den uppmärksammade amerikanske konstnären Arthur Jafa (till 31 oktober 2021) som fick Guldlejonet på Venedigbiennalen 2019. Dessutom samlingen och den vackra skulpturparken med utsikt över Öresund. Som medlem i Klubben har du alltid fri entré, 10 % rabatt i restaurangen och i den populära designshopen. Hem till dig får du medlemstidningen 4 gånger per år. Med 1 + 1 kortet kan du alltid ta med dig en gäst fritt på ditt besök på museet. Läs mer på museets hemsida.

Resa till Danmark

Det här gäller för resor mellan Danmark och Sverige – just nu behöver du visa upp visa upp att du är vaccinerad alternativt visa ett negativt covidtest för att resa till Danmark. Du räknas som full vaccinerad 2 veckor efter dos 2. Om du är svensk medborgare eller ska resa till Sverige från ett annat nordiskt land behöver du inget negativt covidtest.

Foto från skulpturparken vid Louisiana museum.

Rosa Taikon – Konsten och kampen

I Rosa Taikons smycken möts tradition och förnyelse i ett unikt uttryck. Med utsikt över Hälsinglands böljande landskap skapade Rosa kraftfulla smycken, där experimentlusta och traditioner smälte samman. Rosa var en av Sveriges tekniskt mest skickliga silversmeder och en samhällsdebattör i frontlinjen för romers rättigheter. Efter Rosas bortgång donerades hela hennes verkstad till Hälsinglands museum. I slutet av augusti 2021 öppnar museet den första permanenta utställningen i Sverige som berättar om en romsk konstnär – silversmeden Rosa Taikon.

Erbjudande
10 % rabatt på visningar
20 % rabatt på utställningskatalogen
Fri entré

Erbjudandet giltigt  t o m den augusti 2022. Reservation för eventuella förändringar p g a restriktioner i samband med pandemin. För aktuell information om visningar och besök se: www.halsinglandsmuseum.se

Läs gärna om Rosa Taikons samling som donerades till museet och utställningen här:
Rosa Taikons Silversmidesatelje
Utställning med Rosa Taikon

Fotograf: Bernd Janusch

10% rabatt på Konst på bio – 2020

Folkets Hus och Parker presenterar en ny säsong av Konst på bio.

Konst på bio är konstporträtt från berömda museer och gallerier runt om i världen som visas på bio. Filmerna visas på över 1 000 biografer i mer än 30 länder.

SamarbetspartnerFolkets Hus och Parker

Erbjudande: 10 % i rabatt på Konst på bio

Kampanjkod: För att kunna ta del av erbjudandet ska du säga att du är medlem i en konstförening ansluten till Sveriges Konstföreningar vid biljettköpet.