Medlemssida

Denna sida är bara tillgänglig för våra medlemmar.

Om du är medlem vänligen logga in nedan.

Om er förening inte är medlem kan ni ansöka om medlemskap.

Erbjudanden

Som medlem i Riksförbundet Sveriges Konstföreningar får er konstförening och era medlemmar tillgång till speciella erbjudanden från våra samarbetspartners. På den här sidan har vi samlat aktuella erbjudanden.

Foto från skulpturparken vid Louisiana museum.

Exklusivt sommarerbjudande till medlemmar i Sveriges Konstföreningar från Louisiana museum.

Till Louisiana i ett helt år för specialpris, se Karin Mamma Anderssons omtalade utställning (till 10 oktober), fri entré för dig samt en gäst, 200 event, 10 % i butik och café samt 4 x Louisiana katalog/magasin.

Du får dessutom en av Karin Mamma Anderssons populära affischer fritt (värde SEK 243 – 270).

Erbjudande: Medlemmar i konstföreningar kan köpa medlemskapet Louisiana Klubben 1 +1 för DKK 490 = SEK 670 (normalpris DKK 595). Du köper Klubbkortet till specialpris direkt vid ankomsten på Louisiana och får din affisch. Uppge kod: Höst21

Erbjudandet gäller till och med 31 oktober 2021.

Om museet

Louisiana är med sin fantastiska miljö museet för alla. Passa på att se publik- och kritikerfavoriten Karin Mamma Andersson (till 10 oktober) den första utställningen med en levande svensk konstnär på museet. I höst visar de även dansk-grönländska Pia Arke, samt även den uppmärksammade amerikanske konstnären Arthur Jafa (till 31 oktober 2021) som fick Guldlejonet på Venedigbiennalen 2019 samt även den argentinska Mika Rottenberg (från 25 september) vars sprudlande installationer betraktar vår värld med absurd humor. I museets internationellt välkända samling finns modernismens och popkonstens mästerverk av bl annat Louise Bourgeois, David Hockney och Andy Warhol och den japanska världsstjärnan Yayoi Kusamas Infinity Room och Giacomettisalen. Dessutom den vackra skulpturparken med utsikt över Öresund.

Som medlem i Klubben har du alltid fri entré, 10 % rabatt i restaurangen och i den populära designshopen. Hem till dig får du medlemstidningen 4 gånger per år. Med 1 + 1 kortet kan du alltid ta med dig en gäst fritt på ditt besök på museet.

Resa till Danmark

Det här gäller för resor mellan Danmark och Sverige – just nu behöver du visa upp visa upp att ditt Covidbevis alternativt visa ett negativt covidtest för att resa till Danmark. Du räknas som fullt vaccinerad 2 veckor efter dos 2. Ta reda på aktuell information om vad som gäller för resor mellan Danmark och Sverige på coronasmitte.dk. Om du är svensk medborgare behöver du inget negativt covidtest för hemresa till Sverige. Kolla museets hemsida inför besöket, där hittar man all aktuell information om tillgänglighet och om tryggt besök i samband med Covid-19.

Martin Jacobson. Foto: Mattias Givell

Gå 2 till priset av 1 på Wanås Konst

Genom ett samarbete med Wanås Konst kan Riksförbundet Sveriges Konstföreningar erbjuda sina medlemmar rabatt på entrén till skulpturparken och utställningarna. Gå 2 personer men betala bara för 1. I Konsthallen finns café, shop och deli. Se vår hemsida för aktuella öppettider.

Erbjudandet är giltigt under 2021. För att nyttja erbjudandet ska du ange att du är medlem i Sveriges Konstföreningar vid kassan.

Mer information: http://www.wanaskonst.se

Ur filmen Botticellis Florens.

10% rabatt på Konst på bio – 2021

Folkets Hus och Parker presenterar en ny säsong av Konst på bio.

Konst på bio är konstporträtt från berömda museer och gallerier runt om i världen som visas på bio. Filmerna visas på över 1 000 biografer i mer än 30 länder.

Program hösten 2021

SamarbetspartnerFolkets Hus och Parker

Erbjudande: 10 % i rabatt på Konst på bio

Kampanjkod: För att kunna ta del av erbjudandet ska du säga att du är medlem i en konstförening ansluten till Riksförbundet Sveriges Konstföreningar vid biljettköpet.