Medlemssida

Denna sida är bara tillgänglig för våra medlemmar.

Om du är medlem vänligen logga in nedan.

Om er förening inte är medlem kan ni ansöka om medlemskap.

Erbjudanden

Som medlem i Sveriges Konstföreningar får er konstförening och era medlemmar tillgång till speciella erbjudanden från våra samarbetspartners. På den här sidan har vi samlat aktuella erbjudanden.

Rosa Taikon – Konsten och kampen

I Rosa Taikons smycken möts tradition och förnyelse i ett unikt uttryck. Med utsikt över Hälsinglands böljande landskap skapade Rosa kraftfulla smycken, där experimentlusta och traditioner smälte samman. Rosa var en av Sveriges tekniskt mest skickliga silversmeder och en samhällsdebattör i frontlinjen för romers rättigheter. Efter Rosas bortgång donerades hela hennes verkstad till Hälsinglands museum. I slutet av augusti 2021 öppnar museet den första permanenta utställningen i Sverige som berättar om en romsk konstnär – silversmeden Rosa Taikon.

Erbjudande
10 % rabatt på visningar
20 % rabatt på utställningskatalogen
Fri entré

Erbjudandet giltigt  t o m den augusti 2022. Reservation för eventuella förändringar p g a restriktioner i samband med pandemin. För aktuell information om visningar och besök se: www.halsinglandsmuseum.se

Läs gärna om Rosa Taikons samling som donerades till museet och utställningen här:
Rosa Taikons Silversmidesatelje
Utställning med Rosa Taikon

Fotograf: Bernd Janusch

10% rabatt på Konst på bio – 2020

Folkets Hus och Parker presenterar en ny säsong av Konst på bio.

Konst på bio är konstporträtt från berömda museer och gallerier runt om i världen som visas på bio. Filmerna visas på över 1 000 biografer i mer än 30 länder.

SamarbetspartnerFolkets Hus och Parker

Erbjudande: 10 % i rabatt på Konst på bio

Kampanjkod: För att kunna ta del av erbjudandet ska du säga att du är medlem i en konstförening ansluten till Sveriges Konstföreningar vid biljettköpet.