Medlemssida

Denna sida är bara tillgänglig för våra medlemmar.

Om du är medlem vänligen logga in nedan.

Om er förening inte är medlem kan ni ansöka om medlemskap.

Förbundets och distriktens grafiska identitet

Här hittar du information om Riksförbundet Sveriges Konstföreningars grafiska identitet.

Förbundets logotyp

I zip-filen till höger hittar du Riksförbundet Sveriges Konstföreningars logotyp för tryck och webb. Den finns som png-fil eller som PDF. PDF:en finns i versioner för både skärm och tryck.

Distriktens logotyper

I zip-filen till höger hittar ni alla distrikts loggor. Det finns fyra filer för varje distrikt. Er logotyp för tryck (pdf) och för webb (png), samt snurran i ert distrikts färg för tryck (pdf) och webb (png). Snurran kan man t ex använda i sociala medier som profilbild, då den vanliga distriktsloggan nog blir för otydlig i ett litet format.

Grafisk identitet manual

I den grafiska manualen till höger finns instruktioner om hur vår logotyp och grafiska profil ska användas av förbund och distrikt.

Typsnitt för distrikt

Distrikt ska använda typsnittet Public Sans (ExtraBold för rubriker och Medium för brödtext). Typsnitten är Googles kostnadsfria typsnitt och finns i zip-filen till höger. Ladda ner och packa upp filen. Klicka sedan på typsnitten för att installera dem i  din dator.

Manual för distriktens hemsidor

Till höger hittar du manualen om hur du administrerar ditt distrikts hemsida.